maandag 4 januari 2016

Nieuw jaar, nieuwe kansen en vooruitzichten



Zo daar schrik ik even van, mijn laatste bericht heb ik op 15 oktober van het vorig jaar gepost. Dat is eigenlijk veel te lang geleden.
Maar excuses genoeg, zoals ik al schreef had ik op dat moment twee banen en nog een stuk of wat projecten én het allerbelangrijkste er was nog een derde kleindochter op komst.

Het was druk, maar het geeft ook veel voldoening als je weer volop mee mag draaien in de maatschappij of in mijn geval in de onderwijswereld.
Afbeeldingsresultaat voor moocMijn banen (waarvan er één bijna is afgerond) verlopen voorspoedig. Ik hoop binnenkort de analyses van de vragenlijst van de EADTU, naar de inzet van MOOCs in het hoger onderwijs in Europa, afgerond te hebben en kan dan starten met de rapportage daarvan. Tot maart ben ik hier nog een dag in de week mee bezig. Zeer interessante materie.

Afbeeldingsresultaat voor zorg en technologieVoor Zuyd hogeschool werk ik nu drie dagen per week bij de HBO-V (verpleegkunde) enerzijds als mede-ontwikkelaar van de Associate Degree Zorg en Technologie en anderzijds bij de nieuwe Deeltijdopleiding die beiden in september 2016 starten.
Voor de AD hebben we een drietal try-out modules ontwikkeld die drie weken duren en waarvan de start op 14 januari a.s. gepland is. Dus bij interesse zie: http://zorgacademie.eu/opleiding/bij-en-nascholing (de laatste drie modules zijn de try-out modules).
Er moet nog een hoop werk verzet worden voordat we kunnen starten maar het begin is er en er wordt heel hard gewerkt en ontwikkeld om alles op tijd af te hebben.

De projecten waar ik bij betrokken ben zijn: leernetwerken in de wijk en professionaliseren van docenten in de Chemie. Om met het laatste te beginnen, er zijn diverse bijeenkomsten geweest die draaiden om de collectieve leercyclus (Castelijns, Koster en Vermeulen, 2009, Goes-Daniels, 2011) en waarbij de docenten de zaken die ze in de bijeenkomsten samen met een coach bespraken meteen in hun eigen onderwijsgroepen toepasten. Dit bleek goed te werken en men wil er wel mee doorgaan.
De leernetwerken hebben de opstartfase achter de rug en zijn nu bezig met hun thema's (zelfmanagement van de client versterken en professionaliseren) waarbij zij ook ondersteuning krijgen van de projectleiding en anderen. In dit project ben ik de onderzoeker en zal ik samen met de evaluatoren van de leernetwerken op zoek gaan naar de antwoorden op de onderzoeksvragen.

En ja, op 8 december is ze geboren: een allerliefst meisje met een donkere bos haar. Een beauty natuurlijk (maar dat vindt iedere oma). Ze heet Lotte en we zijn allemaal heel blij met haar. Haar twee zusjes niet in het minst.

Een drukke tijd achter de rug en een drukke tijd in het vooruitzicht maar allemaal gevuld met mooie zaken en hopelijk aan het einde een succesvol resultaat.
Ik hou jullie weer op de hoogte.

Rest mij iedereen een goed en gezond 2016 te wensen.

Afbeeldingsresultaat voor gelukkig nieuwjaar 2016


Geen opmerkingen:

Een reactie posten