woensdag 14 maart 2018

Rollercoaster

Ik heb het al vaker aangegeven.... mijn leven is af en toe net als een rollercoaster het gaat op en neer met veel ups en downs. Zeker nu we een nieuwe onderneming gestart zijn is het vaak meer hollen dan stilstaan. Maar blijkbaar hoort dat bij mijn leven, het gaat al zo lang als ik weet zo.
Dacht ik mijn werkplek gevonden te hebben moest ik weg (een paar keer), dacht ik ergens thuis te zijn, gingen we verhuizen (een paar keer), dacht ik nooit meer van een kind te kunnen houden, kwam er nog een en daar hield ik weer evenveel van, ook zo met de kleinkinderen. De wereld is prachtig zoals het allemaal geregeld is en ik geniet nu ook van de onverwachte wendingen die het leven met me neemt. Al heb ik soms moeite met de vernieuwingen om me heen ik probeer er toch voor open te staan en het mooie erin te zien en vooral te onderzoeken hoe we er mee verder kunnen.

Dat geldt voor onze onderneming in de zorg Competente Zorg maar zeker ook voor mijn eigen ondersteunings- en adviesbureau op het gebied van onderwijs en onderwijskunde Competent Gemonitord . Op dit moment ondersteun ik diverse leraren (onderwijskundig leiders) van ROC Leeuwenborgh bij het doen van onderzoek en bij hun master studie. Mooi dat deze docenten verder kijken dan de dagelijkse gang van zaken en ook vakoverstijgend bezig zijn. Verder heb ik een maand een oud-collega vervangen bij EADTU en mocht ik zodoende weer even meedraaien in de internationale wereld van het hoger (open) onderwijs, een zeer interessante en waardevolle omgeving. Er zitten nog een paar mooie projecten in de pijplijn (hoop ik) en daar vertel ik de volgende keer over.

Maar de meeste tijd gaat toch zitten in ons thuiszorgbureau Competente Zorg. Het loopt als een trein, wat wil je als je doelgroep `Kwetsbare Ouderen´is die zo lang mogelijk willen meedoen in de samenleving. Dan kun je in Heerlen-Centrum wel vooruit. Het mooie is dat ons kantoor in de Luciushof gevestigd is waar veel activiteiten plaatsvinden ook net gericht op dezelfde doelgroep en waar je in de brasserie de Twee Gezusters ook nog eens heel gezond en voor weinig geld kunt eten. Win-win situatie dus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten